Marka Stratejisi

Aşk Markası Olmak İçin Neler Yapmak Gerekiyor?

Aşk markası Precad Medya

Aşk markası (Lovemark) olarak tüketicinin gözünde konumlanabilmek uzun ve zahmetli bir süreçtir.

 

Markanızı iyi bir ekiple yeni yeni müşteriler edinerek mükemmel bir noktaya getirdiniz. Fakat bu müşterilerin yolculuklarına sizinle devam etmediğini mi fark ettiniz? Öyleyse henüz bir aşk markası olamamışsınız demektir.

Aşk Markası Nedir?

Aşk markası dediğimiz kavram, pazarlamanın daha önde ilerlediği batı ülkelerindeki lovemark kavramının çevirisi olarak dilimize geçmiştir.

Elbette insanların satın alma ve sadakat süreçleri pek fazla farklılık göstermemektedir. Memnuniyeti sağlamak ve zaman ilerledikçe artırmak düzenli olarak takip gerektiren bir konudur. Aşk markası olma sürecinin sürdürülebilir kampanyalarla sürekli olarak desteklenmesi gerekir. Ayrıca bunu yaparken sevecen ve yaratıcı olmanız da bırakacağınız iz açısından büyük önem taşımaktadır.

Aşk Markası

Aşk Markası

Peki bir aşk markası nın taşıması gereken başlıca özellikler nelerdir?

  • Kaliteli sürprizler yapabilmelisiniz: Müşterileriniz için sık sık ucuz sürprizlerdense, nadir olarak gerçekten kemiğe dokunacak sürprizler düşünün.
  • Hedef kitlenizle olabildiğince benzeşmelisiniz: İnsanlar benzedikleri kişileri ve şeyleri severler. Hedef kitlenizin size aşina olmasını sağlayın.
  • Hangi duyulara hitap ediyorsanız onlara çok iyi odaklanmalısınız: Ürününüz veya hizmetiniz 5 duyudan hangisine veya hangilerine hitap ediyorsa etsin fiyat/performans açısından verimli bir seçenek olun.
  • Tasarımlarınız hayır denemeyecek kadar iyi olmalıdır: Vitrininizle veya reklamınızla akıllarda kalın. Tüketici o gün için sizden alış-veriş yapmasa bile aklında yer edineceksinizdir.
  • Müşterinizle sürekli olarak temasta kalmalısınız: Müşterinizi spam’a düşecek e-mailler ile taciz edin demiyoruz. Google’ın elinde müşterinizin önüne doğru zamanda çıkmanızı sağlayacak dijital pazarlama algoritmaları mevcut. Bunları kullanın.
  • Müşterinize sadece ürün veya hizmet satmamalısınız, onları eğlendirmelisiniz de: Gündemi takip edin. Hedef kitlenizin o dönemde nelerle ilgilendiğini, neye güldüğünü ve ne gibi hayalleri olduğunu iyi tespit edin. Evrensel anlamda eğlenceli olan gelişmeleri aman ha kaçırmayın. En iyi voleyi oradan vurursunuz.
  • Müziğiniz etkili ve amaca yönelik olmalıdır: Tanıtımlarınızda ve etkinliklerinizde işitsel bir imzanız olsun. İnsanlar nerede olduklarını tık diye anlasın.
Love Marks

Love Marks

Tüm bu süreçleri tamamladığınızda elbette pat diye bir aşk markası haline gelmiyorsunuz. Bunun bir süreç olduğunu ve uzun süre sabırlı bir şekilde göstereceğiniz özveriyle gerçekleşeceğini unutmamalısınız. Bu konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi almak için ve siz de kendi aşk markanızı kurmak için bizimle geç kalmadan iletişime geçin.

Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.