Güncellenmiş Linkedin Reklamları İle Ne Kazanırsınız?
Hedef kitlenizi ayrıntılı bir şekilde kategorize edebileceğiniz Linkedin reklamları ile, markanıza nokta atışı reklamlar yapabilirsiniz.
Önce biraz Linkedin’i tanıyalım.
Linkedin, profesyonel iş dünyası tarafından kullanılan en büyük sosyal medya platformudur. Özellikle iş dünyasında çalışanların, diğer kişiler ile iletişime geçebilecekleri ve tecrübelerini paylaşabilecekleri oldukça faydalı bir mecradır.
Kariyer kavramı, sürekli değişen ekonomik göstergeler ve teknolojik trendler doğrultusunda, insanoğlunun en büyük problemlerinden biri oldu. Bu anlamda Linkedin kurulduğu günden bugüne (2003 ) , iş arayanların, iş verenlerin, profesyonel iş insanlarının, stajyerlerin vs gibi toplamda 600 milyonun üzerinde kişinin bir araya geldiği bir platform haline geldi.
Sosyal medya, hepimizin de bildiği üzere özellikle Y ve Z kuşakları tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu kitlelerin ortak özelliği, kariyer kaygısı olunca, dünden bugüne Linkedin kullanımı da artış gösterdi. Geçmişte kariyerinde zirve yapmış önemli iş insanlarına ulaşmak çok zordu.
Bugün Linkedin sayesinde onların hikayelerini takip edebiliyor hatta iletişime geçme şansı bile yakalayabiliyoruz. Eşitlik belki de bu mecranın en önemli özelliği diyebiliriz. En önemli iş insanlarının, patronların, CEO’ların paylaşımlarda bulunabileceği gibi, aynı zamanda iş arayan kişilerinde CV’lerini eşit şekilde paylaşabilecekleri bir sosyal ağ tabii ki de herkes için değerli oluyor.
Günümüzdeki kariyer ve networking kavramlarına en iyi çözümü üreten Linkedin, yükselen başarısı ile 2016 yılında 26.2 milyar dolara Microsoft’a satıldı. Araştırmalara göre saniyede 2 kişinin üye olduğu platformda B2B liderlerinin %80’i bulunuyor.
Linkedin’e Reklam Vermeyi Düşünüyorsanız, Bu Liste Tam Size Göre;
- 610 milyon kayıtlı kullanıcı ile her geçen gün büyüyen bir platform
- Üye sayısının en yüksek olduğu ülke ABD
- Şirketlerin %55’inde Linkedin hesabı bulunuyor
- Mobil kullanım, toplam kullanımın %60’ını oluşturuyor.
- Her ay sitede ortalama 22 dakika geçiriyoruz.
- 5 milyon aktif iş ilanı bulunmaktadır.
- Kullanıcıların %40’ı her gün Linkedin’i ziyaret ediyorlar
- Sadece ABD’de 160 milyona yakın kişi Linkedin’i kullanıyor
- 50 milyon yeni mezun yada öğrenci üye bulunuyor
- Üye sayısı ile Türkiye, dünyada 15. Sırada ve hızla yükseliyor.
- 5 milyon muhasebeci bugün Linkedin üyesi
- Milyonerlerin %45’i aktif üye
- 50 milyon karar verici hedef kitle bulunuyor.
- Kullanıcıların %55’i erkek, %45’i kadın
- Milenyum nesli olarak bildiğimiz ( 15-34 yaş ) kitlenin %13’ü bugün Linkedin üyesi
- Pazarlama uzmanları, Linkedin’de paylaşılan içerikleri diğer platformlara göre çok daha kaliteli buluyor.
- Özellikle markanıza içerik pazarlaması konusunda yatırım yapmak isterseniz, Linkedin 1 numaralı platform
- Günde 1 milyon makale paylaşılan Linkedin’de, üst düzey çalışanların %44’ü bu makaleleri okuyor.
- 5 milyon MBA mezunu üyeye sahip
Linkedin Reklamlarının Faydaları
Özellikle B2B alanında ve detaylı hedeflemede oldukça iyi performanslar elde edebileceğiniz Linkedin reklamları ile, markanızın satışlarına ve bilinirliğine katkıda bulunabilirsiniz. Son derece niş hedef kitle gösterimleri ile algı yönetiminde ve marka farkındalığı anlamında önemli faydalar elde edersiniz.
Hedef kitlenizi seçerken;
- Konum
- Şirket adı
- Sektör
- Şirket büyüklüğü
- İş unvanı
- İş kıdemi
- Yetenek
- Okullar
- Dereceler
- Çalışma Odağı
- Üye olunan gruplar
- Cinsiyet
- Yaş
- Deneyim süresi
Gibi bir çok hedefleme seçeneği, Linkedin’i markanız veya ürününüz için en iyi dijital pazarlama seçeneklerinden birisi haline getiriyor.
Reklamlara Başlamadan Önce
Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi reklam kampanyanız öncesi stratejinizi belirlemiş olmanız gerekir. Mecranız ne kadar etkili olsa da, doğru hedefleme ve iyi düşünülmüş reklam kampanyası tasarımı ile her zaman potansiyelinizi daha iyi hale getirebilirsiniz. Bu anlamda Precad Medya olarak hizmetlerimizden Linkedin Reklamları’nı inceleyebilirsiniz.
3 Aşamada Süreç Yönetimi
1- Reklam Öncesi Strateji Oluşturma
- Reklam hedeflerinin belirlenmesi
- Hedef kitlenin belirlenmesi
- Rakip analizlerinin yapılması
- Reklam modellerinin belirlenmesi
- Kampanya bütçesinin oluşturulması
2- Reklam Kampanyası Oluşturma
- Metin yazarı eşliğinde kampanya metinlerinin hazırlanması
- Grafik tasarım çalışmaları ve görsel oluşturma
- Harekete geçiren sloganların oluşturulması
- Kampanyanın yayına alınması
3- Süreç Yönetimi ve Rapor Oluşturma
- Kampanyanın performans yönetimi
- Optimizasyon çalışmaları
- Raporlama ve sunum
Linkedin Reklam Modelleri
- Sponsorlu İçerik
Sponsorlu içerik ile şirketinizin öne çıkarmak istediği bir bilgiyi Linkedin akışında daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz. Mesela biz Precad Medya olarak blog sayfamızda oluşturduğumuz oldukça faydalı bir içeriği daha çok kişiye ulaştırarak, hem marka farkındalığı hem de web sitemize trafik çekiyoruz.
- Metin Reklamları
Metin reklamları, akış bölümünün en üstünde yer alan sadece text olarak kullanabileceğiniz bir modeldir. Logonuzu ekleyebilir fakat herhangi bir görsel ekleyemezsiniz.
- Sponsorlu Inmail
Direkt nokta atışı yapan bu reklam modeli, kampanyanızın niteliğine göre oldukça faydalı olabiliyor. Önceden hedeflediğiniz şirketlerin ilgili departmanlarında çalışan kişilerin mesaj kutusuna giden sponsorlu mail özelliğidir.
Kişilere direkt isimleri ile seslenebileceğiniz bu model ile, ürününüzü hedef kitlenize direkt olarak tanıtabilirsiniz.
- Görüntülü Reklamlar
Özellikle Linkedin’in masaüstü sürümünde gözüken sağ bölümde yer alan reklamlardır. Hedef kitleniz doğrultusunda hazırladığınız bu reklamlar ile etkili dönüşler alabilirsiniz.
Formatlar ve Etki Alanları
Linkedin’de diğer sosyal medya mecralarında olduğu gibi, carousel, video, tek görsel gibi farklı tiplerde reklamınızı oluşturabilirsiniz. Türkiye’de 15 milyon profesyonelin kullandığı Linkedin’de reklam modelinizin seçimi kadar, hangi formatta reklam hazırladığınız da çok önemlidir.
Linkedin Reklamları İçin Minimum Bütçeler
Platformun içinde yer alan ‘’Kampanya Yönetimi’’ sayfasında minimum günlük bütçe 10 Dolar olarak belirtilmiştir ve tabii ki sponsorlu güncellemeler için opsiyonel bir özelliktir. Aynı zamanda metin reklamları içinse, TBM 2 dolardır. Tüm bütçeler belirlediğiniz hedef kitleye göre değişkenlik gösterebiliyor.
B2B İçin En Etkili Mecra Linkedin
Özellike yazının başında belirttiğimiz gibi, Linkedin’de markanızı bir çok marka yöneticisine ve patronlara duyurabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse, Precad Medya Reklam Ajansı olarak biz, belirli dönemlerde blog sayfamızda yazdığımız içerikleri sponsorlu içerik olarak hedeflediğimiz sektörlerin yöneticilerine ulaştırıyoruz.
Bu sayede hedef kitlemiz hem bilgi sahibi oluyor hem de konu ile ilgili daha fazla bilgi almak isterlerse bizimle iletişime geçebiliyorlar. Spesifik olarak şirket seçebilme, kişinin şirket pozisyonunu seçebilme gibi özellikler ile reklamınızı istediğiniz kişilere ulaştırabiliyorsunuz.
‘’Şirketi Takip Et’’ Reklamı İle Yeni Takipçiler Kazanın
Eğer, markanızı Linkedin’de yeni konumlandırıyorsanız, takipçilerinizi arttırmak önemli bir problem olabiliyor. Üyelerin sayfalarında çıkan ‘’ takip et ’’ reklamları takipçilerinizi arttırırken, aynı zamanda marka güvenilirliğinizi de arttırıyor.
Özet:
Linkedin reklamlarını planlamadan önce iyi bir kampanya stratejisi ve doğru hedef kitle seçimi yaparsanız, oldukça iyi geri dönüşler alabilirsiniz. Özellikle B2B’de etkileyici sonuçlar çıkaran Linkedin’de hedefleme seçenekleri diğer sosyal medya mecralarına göre çok daha kapsamlı. Özellikle içerik pazarlaması ile hem farkındalık hemde yeni iş imkanları yaratabilirsiniz.
Reklam çalışmalarını yürütürken mutlaka profesyonel ajanslardan destek almanız gerektiğini de unutmayın. Optimize edilmiş ve stratejisi ustaca düşünülmüş reklam kampanyaları her zaman minimum bütçe ile maksimum faydalar yaratacaktır.
Linkedin reklamları hakkında bilgi almak ve markanızı platformda daha etkin kullanmak için ekibimiz ile iletişime geçebilir ya da hizmetlerimiz bölümünden Linkedin reklamlarını inceleyebilirsiniz.
Precad Medya
Ekibi