Etkili Instagram Reklamları İle Yeni Müşteriler Edinin
Büyük bütçeli ya da küçük bütçeli birçok markanın kullandığı Instagram reklamları, özellikle 2019 yılında çok fazla ilgi gördü ve 2020’de daha fazla reklamı göreceğimizden hiç şüphe yok. Türkiye’de özellikle Instagram kullanıcılarının sayısı birçok ülkeye göre daha fazla olunca, markaların tercih ettiği mecraların başında gelmesi çok da şaşırtıcı değil.
Bugün ülkemizdeki sosyal medya kullanıcılarının sayısı 53 milyon. Instagram kullanıcıları ise 40 milyon. Ve en hızlı artış gösteren sosyal medya mecralarından. Üye sayısına bakınca dünyada 5. Sıradayız ve sadece son 3 ayda kullanıcı sayısı 1 milyon artış gösterdi.
Hedef kitlenizin daha fazla ilgisini çekebilecek etkili instagram reklamları nasıl yapılır ? 2020 yılı için Instagram reklamlarında kullanabileceğiniz efektif reklam stratejileri
-2020’de kullanıcı sayısı 1 milyar kişi
– Günlük aktif kullanıcı sayısı 500 milyon
– 25 milyon aktif marka hesabı mevcut
– Günlük like sayısı 4.2 milyar
– Her gün yüklenen fotoğraf sayısı 100 milyon
– 200 milyon Instagram kullanıcısı günlük en az bir markanın Instagram profilini ziyaret ediyor
– Markaların influencer pazarlama bütçelerinin %69’u Instagram’da harcanıyor
Markaların bu rakamları göz ardı etmedikleri ortada. Her gün Instagram sayfalarında onlarca markanın reklamını görüyoruz. Facebook’un sahibi olduğu Instagram, hatırladığımız üzere, 2012 yılında 1 milyar dolara satın alınmıştı. Sadece 2018 yılına gelindiğinde, Bloomberg tarafından 100 milyar dolar değerlemesi yapıldı.
Facebook Instagram’ın reklamlarından yine 2018’de 9 milyar dolar gelir elde etti. 2019 yılında yine artış gösteren reklam gelirlerini düşünecek olursak ( Instagram’ın öngörüsü 14 milyar dolar ), markalar için bugün 1 milyar kullanıcı olan olan Instagram’ın pazarlama faaliyetleri açısından önemini bildiğini gösteriyor.
Peki etkili Instagram reklamları için nelerin yapılması gerekir ?
-Reklam kampanyanızı markanızın vaatleri ile uyumlu hale getirin
Sürecin en başında reklam kampanyanızın stratejisi gelir. Bu süreç içerisinde dikkat etmeniz gereken en önemli şey, reklamınızın kurum mesajı ile uyumlu halde olmasıdır. Pazarlama stratejiniz ile uyuşmalı. Reklamlardaki hedefinizi açıkça ortaya koyan bir kampanya kurgusu, sonuca ulaşmanızı hızlandıracaktır.
-Reklamınızın amacı ne olacak ?
Instagram reklamlarında birçok şeyi hedefleyebilirsiniz. Örneğin; satış hedefliyorsanız, ürün odaklı bir kampanya, web sitenize trafik gelmesini hedefliyorsanız merak uyandırıcı mesajlar içeren kampanya oluşturmalısınız.
2020 dijital pazarlama trendleri arasında gösterilen içerik pazarlaması da etkili bir strateji olabilir. Hedef kitlenizin ilgi duyabileceği içerikleri belirleyip sadece bu içerikleri fayda odaklı strateji ile reklamınıza entegre edebilirseniz, kampanya dönüşüm oranınız, satış amacı güden reklam kampanyalarına göre çok daha fazla geri dönüş sağlar.
Denenmiş Başarı Hikayesi ; Precad Medya olarak 2020 yılının başında Instagramda reklam ajansımızı tanıtan bir kampanya çıkmak istedik. Ajansımızı tanıtan süslü mesajlar yerine, pazarlama profesyonellerini hedefleyen ilgi duyabilecekleri içerikler hazırladık. ( Blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz ) 2020’de dijital pazarlama trendleri, 2020’de markanız için sosyal medya trendleri gibi haberleri, reklam görselleri olarak hazırladık.
Sadece 1 hafta içinde ajansımıza 2 yeni müşteri ve binlerce web sitesi trafiği kazandık. Aynı zamanda marka algısı açısından faydalı içerik üreten bir ajansı temsil etmemiz de oldukça beğeni topladı.
İçeriklere buradan ulaşabilirsiniz.
-Instagram’ın tüm reklam modellerinden faydalanın
Kampanyanızın performansını ve geri dönüş oranını arttırmak için ( Call To Action ) Instagram’ın tüm reklam araçlarını kullanın. Story reklamları, akış reklamları, keşfet reklamları gibi bölümlerini kullanarak hedef kitlenizi kuşatın.
-Video, Tek Görsel, Animasyon Story Yada Carousel
Instagram reklam kampanyanızda kullanabileceğiniz birçok iletişim aracı mevcut. En iyi performansı almak için stratejinize uygun görsel formatı seçmelisiniz.
-Hedef kitlenizi ve hashtag’lerinizi dikkatlice seçin
Instagram araçları size doğru hedef kitlenizi seçmeniz için birçok seçenek sunuyor. Markanızın odağındaki kişiler için yaş, cinsiyet, ilgi alanları, lokasyon vs gibi birçok parametreyi kampanyanız için oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda hashtag’ler ile de spesifik aramalar yapan kişilerin radarına girebilirsiniz.
– Data toplayın ve aramalarınızı kurumsal hale getirin
Son dönemde özellikle konut projelerinde gördüğümüz form reklamları ile, ilgili hedef kitlenizin datasına sahip olabilir, potansiyel müşterilerinizi database’inize dahil edebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, form elde edildikten sonra, datanın başarı ile işlenmesi. Precad Medya olarak son yıllarda binlerce datanın işlenmesinde çok önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Formların satışa dönüşme oranı, markanız içinde kuracağınız kurumsal aramalar ile çok daha efektif hale gelebilir. Bunun için dataya sahip olduktan sonra iletişime geçtiğiniz kişilere ileteceğiniz sunumlar ve tanıtım videoları çok etkili olacaktır. Bu konuyu ilerleyen yazılarımızda başarı hikayeleri ile daha detaylı açıklayacağız.
Özellikler; gayrimenkul, turizm, sağlık, eğitim vs gibi birçok sektörde bu detaylar çok önemlidir.
– Kampanyanızı test edin
Etkili instagram reklamları, bildiğimiz konvansiyonel reklamlar gibi değildir. Bu özelliği kullanın ve kampanyanızı optimize edin. Açık hava reklamı olarak bilinen billboard mecralarında kampanyanızın değişmesi ve yeniden hedeflenmesi imkansız değildir ama oldukça da zordur. Dijital pazarlamada avantajlarınızı lehinize kullanın.
Öneri: Instagram reklam kampanyanız öncesinde günlük bütçenizi belirleyin ve ilk etapta bütçenizin küçük bir kısmı ile deneme testleri yaparak, kampanya geri dönüşlerini ölçün, doğru hedefleme ve görseli oluşturduğunuzu düşündüğünüzde ( ki biz bunu profesyonel reklam ajansları ile yapmanızı öneririz ) kampanyanızın gerçek bütçesine geçebilirsiniz.
– Raporlamanın kampanyanıza fayda oluşturmasını sağlayın
Instagram reklamlarınızın yayına girmesinden sonra, öncelikli olarak günlük, haftalık ve aylık olarak performansınızı analiz edin ve düzenli olarak kampanyanızı optimize edin.
– Yorumlara karşı hazır olun
Kampanyanız süresince reklamlarınıza gelecek olumlu yada olumsuz yorumlara karşı kampanya öncesinde bir strateji oluşturun ve ‘’geri dönüş’’ cevaplarınızı oluşturun. Özellikle olumsuz yorumlara karşılık, direkt mesajlar ile kullanıcılar ile iletişime geçebilirsiniz. Sosyal medya mecralarında bu tarz kullanıcıların sürekli olacağını tahmin edebilirsiniz. Sonuç olarak olumsuz yorum geldiğinde bildirimlere anlık dönerek, yorumu silebilir, ancak direkt mesajlaşma ile tüketicilerinizi bilgilendirebilirsiniz.
– Profesyonel yardım alın
Birçok marka özellikle sosyal medya yönetimini kendi içinde çözümleyebiliyor. Fakat içerik üretmenin çok dikkatli ve birçok parametreye göre stratejik üretilmesi gerektiğini göz ardı ediyor. Aynı şekilde reklam kampanyası başlatmak, Facebook araçları ile oldukça kolaylaşsa da, arkasında ciddi bir planlama ve know how gerektiriyor. Gerek tasarımların etkili kullanılması gerek de hedeflemenin doğru seçilmesi ve optimizasyonları ile aynı bütçeye sahip iki kampanyadan oldukça farklı performanslar elde edilebilir. Bu noktada önerimiz alanında uzman bir ekip ile çalışmanız çok daha faydalı olacaktır.
Unutmayın; süreçlerin içinde metin yazarlığı, stratejik planlama, tasarım ve raporlama gibi bir çok önemli aşama var ve bu durumu tek bir kişinin üstlenmesi markanın potansiyel performansını kaybetmesine yol açacaktır.
Etkili kampanya metotları ile ilgili daha fazla bilgi için ekibimize başvurabilirsiniz.
Precad Medya
Ekibi.